25 Şubat 2015 Çarşamba

İlgi Çekici Ambalaj Farklılaştırır


Farklılaşma her şekilde mümkün olabilir deriz ya hep. Özellikle de ambalajda farklılaşma son derece maliyetsiz ve etkili olabilir. Bunun ilginç örnekleri de genellikle uzak doğu ülkelerinden çıkıyor. Örneğin bir dönem, küp şeklinde karpuz üreterek farklılaşmışmayı başarmıştı uzak doğulu meyve - sebze üreticileri... 
Bu tip bir farklılaşmanın sağladığı rekabet avantajlarını iki kategoride inceleyebiliriz:
1- Lojistik avantaj: Bu şekilde transfer maliyetlerinin düşürülmesi sağlanmış.
2- Farklılaşma avantajı: Aynı lezzette iki karpuzdan küre olanı değil küp olanı tercih ederiz. Çünkü, farklı bir deneyim vaat eder.



Bazen de, lojistik avantaja ilişkin kaygı gütmeden sadece deneyime ilişkin olarak ambalaj farklılaşması mümkün olabilir... Ürünün sağlayacağı diğer tüm kullanım faydaları aynı kalmak şartıyla ambalajdaki çarpıcı değişim önemli bir farklılaşma unsuru olabilir. Şunun gibi:

 Unutulmamalıdır ki, farklılaşma her koşulda ve her şekilde mümkün olabilir. Yeter ki, rekabet üstünlüğü için farklılaşmanın gerekliliğine inanılsın ve farklılaşmaya odaklanılsın...

 Nova Rekabet Stratejilerine Ulaşın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder