19 Şubat 2015 Perşembe

Bir Farklılaşma Duayeni: Steve Jobs


“İnsanlar ne istediklerini bilmezler ta ki siz onlara gösterene kadar." Bu söz iddali mı görünüyor? Peki şunlara ne demeli:
* “Pazar araştırmasına gerek yoktu. Halk, neyin mümkün olduğunu bilmiyor. Biz biliyoruz.”
* “İnsanlara ne yapmamı istediklerini sorsaydım, cevapları daha hızlı atlar yetiştirmem olurdu.”
 Sözlerden ilki, tahmin edildiği üzere Steve Jobs'a ait. İkincisi, Sony'nin kurucusu ve yıllarca CEO'luğunu yapmış olan Akio Morita ve üçüncüsü de Henry Ford'a ait. 

Bu insanlar rekabet üstünlüğü için farklılaşma yöntemlerinin ne olması gerektiğini çok iyi kavramış ve ticari faaliyetlerine de bunu yansıtmayı başarmış büyük iş adamları. 

Ortak savları, kendilerinden beklenenin ne olduğunu müşterilere sormak yerine sezgi, gözlem ve inovatif bakış açısıyla bunu tespit edip hayata geçirmenin daha doğru olacağı yönünde... Müşteriye sorulduğunda alacakları cevabın kısıtlı, yetersiz ve yol göstermekten uzak olacağını kavramışlar. Bunun yerine, müşterileri gibi düşünüp onların henüz farketmedikleri ihtiyaçlarını kavramayı ve üreterek sunmayı tercih etmişler.

Konu farklılaşma ve rekabet üstünlüğü olduğunda sizce de akıllıca bir davranış değil mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder