22 Şubat 2015 Pazar

Farklılaşmak İçin İnovasyon Tek Yol Mudur?

Farklılaşmak İçin İnovasyon Tek Yol Mudur?


Farklılaşmak için inovasyon ve inovasyon için de Ar-Ge tek yol olarak kabul edilir. Yüksek teknolojili araç gereçlerle donatılmış ve genellikle beyaz rengin ağırlık taşıdığı laboratuvar ortamları olmaksızın inovasyon gerçekleştirilemeyeceği fikri yaygındır. 
Oysa her zaman, her yerde, her şekilde farklılaşabilmek mümkündür; yeter ki tespit edilen farklılaşma alanı müşteri değer alanında karşılık bulsun.
Müşteri değer alanında yer alan çok sayıda faktör bulunur. Örneğin, satın alınan ürünün fiyatı veya ürüne (ürünün dağıtıcısına / ürünün markasına) duyulan güven ya da ürüne / ürünün sunucusuna ilişkin duyulan yakınlık gibi.
Firmalar, gösterdikleri duyarlılıklarla takdir toplayabilirler. Çoğu firma insani duyarlılık sergilemiyorken bu yönde hassasiyet sergileyen firmalar farklılaşma yolunda önemli yol alabilirler.
Rekabet avantajı için farklılaşma sağlayabilmek insan dokunuşuyla da mümkün olabilir.
Örneğin;

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder