27 Mart 2015 Cuma

Farklılaşma Her Yerde, Her Şekilde...

Bazen kısıtlı olanaklar farklılaşmaya yönelik müthiş inovasyonların ortaya çıkmasını sağlayabilir.
2. Dünya Savaşının henüz başladığı ve yoksulluğun tüm ağırlığıyla hissedildiği 1939 yılında Kansas / ABD'de annelerin un çuvallarından kızlarına elbiseler diktiğini fark eden bir un firması bir inovasyon gerçekleştirir: Çiçek desenli çuvallar!..


 Ne denli olağan üstü bir farklılaşma yarattıklarının farkındalar mıydı bilmiyorum ama çok önemli düzeyde talep görmüş olduklarını ve rekabet üstünlüğü elde edebildiklerini tahmin etmek zor olmasa gerek.
Farklılaşma her yerde, her şekilde ve her koşulda mümkün; yeter ki beklenmedik ve müşteri ihtiyaçlarını karşılamak konusunda anlamlı olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder